torsdag 11. november 2010

Visuell oppdatering.

Jeg har satt sammen et lite antall bilder fra de siste.. tja, 4 ukene, som nokså fint illustrerer deler av livet mitt om dagen. For å forklare bildets historie og opphav, har jeg nummerert hvert enkelt bilde, og laget en forklaring til hvert bilde, nedenfor, etter nummereringen. Om du ikke forstod hva jeg mente, er det forståelig. Jeg er nemlig litt surrete i dag. Du forstår det sikkert om du fortsetter å lese innlegget.



Bildeforklaring:

1. Det er alltid gøy å leke med maten. Morris (bor i naborommet) og jeg hadde det moro med et større antall sjokoladekuler, pakket inn i en folie som fikk dem til å ligne på øyne. Sjokoladekulene var rester etter halloween-feiringen jeg skrev om for noen uker siden.

2. Ett av mange fantastiske bilder, fra lokalavisen "Trønderbladet". Verdens beste lokalavis (sorry, Romerikes Blad. No offence, som man sier).

3. Barberskum som jeg, og et kvindemennesje ved navn Pia, brukte til å tegne på romkamerat Steffens rygg med, da han sov. Han sover nemlig alt for mye. Han begynner å få det for vane holde sengen annenhver dag, ene og alene fordi han er en lat slabbedask.

4. Det snør, det snør, tiddeli-bæsj. Også er det tidvis bikkjekaldt. Jeg nevnte i innleggets innledning at jeg er litt surrete i dag, og jeg tror det er fordi jeg begynner å pådra meg en forkjølelse. Det er sånt som skjer når det er kaldt, og jeg må delta på aktiviteter jeg egentlig ikke har særlig lyst til å være deltakende i. (Jeg er kjøkkenvakt denne uka, og må stelle i stand, rydde og vaske etter måltidene til omlag 160-170 personer, tre ganger daglig. Det tar lang tid, og er teit. Men når man først går på denne skolen, blir det feil å la være. Det ville vært omtrent like hyklersk som å stemme Arbeiderpartiet, og samtidig snylte kraftig på skatten.)

5. Om jeg ikke husker feil, er dette bildet tatt på Gardermoen, da jeg var på vei hjem til høstferie for et par uker siden. Bildet viser et varselskilt, klistret på koffertbåndet i ankomsthallen. Når man venter på koffertene sine, er det i følge skiltet forbudt å løpe og hoppe tau. Som en følge av min sterke respekt for autoriteter, lot jeg begge aktivitetene være, og begynte først å hoppe tau i det jeg hadde kommet meg ut av ankomsthallen.

6. Flere av klassekompisene mine tar notater i timen, samt når de oppdager gode studiotriks, mikrofonplasseringer etc. Det gjør ikke jeg. Jeg tar bilder av mine klassekompisers notater i stedet. Det avbildede notatet viser et oppsett for trommeoppmikking, som etter sigende skal være "totally awesome". Jeg har ikke prøvd det ut selv enda. Uansett, kjekt å ha.

7. Det finnes et hav av snedige danseorkestere i Trønderlagsdistriktet, som reklamerer med reklameplakater for konsertene sine. Plakatene henger rundt omkring i distriktets nærbutikker. Den avbildede plakaten representerer et band, hvis navn har en snedig dobbelbetydning (gnagermat/klimavennlig energikilde). Jeg tar stadig vekk bilder av nye plakater, så et innlegg merket "Nærbutikkplakat spessial" er nødvendigvis ingen fremtidig umulighet, om noe slikt skulle være ønskelig, da.

Ha et fint liv.
Mvh. Andreas "Yrkesveileder" Gregersen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar