lørdag 4. september 2010

Dag én.

Jeg hørte for første gang om Trøndertun folkehøgskole da jeg var 14 år. Jeg fikk høre at dette var skolen for kreative, musikalske, artistiske og livsbejaende sjeler. Kort og godt, skolen for sånne som meg. Og jeg ville selvfølgelig inn på skolen for sånne som meg. Derfor sendte jeg inn en søknad, nesten fem år senere (da jeg var gammel nok), om å få plass på skolen. Og nå sitter jeg her, inne på et av Trøndertuns soverom, som jeg har fått utdelt, og skriver denne teksten.

 "Trøndertuning" er en blogg om mitt liv på folkehøgskole. Først og fremst for familie og venner som lurer på hvordan jeg har det (slik at jeg slipper å ringe dem, og gjenta meg selv hele tiden. Tihi), men også for eventuelle fremtidige studenter ved skolen, som lurer på hvordan dagene på tunet utarter seg. Jeg skal prøve så godt jeg kan å blogge jevnt gjennom hele skoleåret, selv om det er tenkelig at den mest produktive skrivingen roer seg ned etter hvert, mer eller mindre.

 I dag er det i alle fall første dag på skolen. Jeg reiste fra det dystre østland, sammen med foreldrene mine, i går, og overnattet på et slags herberge i nærheten av skolen, natt til i dag. Jeg kom hit i ettermiddag, og forblir her helt til en gang i Desember (med et par forhåpentlige unntak, nærmere informasjon kommer i så fall). Med andre ord vil oppholdet på skolen, i alle fall nå i begynnelsen, fortone seg som en noe uvant tilværelse. Men det går seg vel til. Jeg har klart å dra på meg en forkjølelse på vei opp hit også, og velger derfor å sitte inne og skrive, fremfor å gjøre så veldig mye annet akkurat i dag. Utenfor driver folk og sosialiserer og/eller sier farvel til foreldre og følge. Jeg har sagt ha det til foreldrene mine selv, men stort mer orker jeg ikke når jeg er såpass groggy som jeg er i dag.

Og slik ser altså rommet mitt ut, like etter innflytting:














Takk for nå og god tur hjem. De hjerteligste gratulasjoner til konfirmanten. Kjærlig hilsen Andreas.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar