mandag 6. september 2010

Dag tre.

I dag fant den såkalte "første vanlige skoledagen" sted. Men helt vanlig kan den nødig ha vært.

Dagen begynte med at hver enkelt linje fikk en innføring i hvordan året kommer til å bli, faglig sett (for meg blir det veldig bra, skal jeg tro læreren min). Mer er det egentlig ikke å si om den saken. Jeg fant også ut at den ene av lærerne mine kunne vært min fjorårige norsklærers onde, trønderske tvillingbror, om jeg skal bedømme etter utseende. Det er sånt jeg synes er morsomt. f9z <3

I tolvtiden fikk alle skolens elever informasjon om årets første elevkveld. Elevkveld er (ikke overraskende) en kveld av, for og med elevene på skolen. Årets første elevkveld fant sted på Trøndertuns scene, i kveld, og innebar underholdning av elevene fra hver enkelt korridor/hus på skolen. En fin måte for meg å bli kjent med naboene i gangen på. Det ble i alt 13-14 grupper, tror jeg (er ikke så sikker på antall korridorer/hus). Vi hadde drøyt 4 timer på å sette sammen et show til kvelden, der hver gruppe skulle stille med et innslag hver. Showets røde tråd var ordet "trønder". Selv kledde jeg meg ut som kvasitrønder, med bart, caps, rutete skjorte og pute på magen, under skjorta (kvasitrøndere har som regel ikke en pute på magen. Jeg valgte å plassere puten under skjorta, for å fremstå som en person som har drukket mye øl og spist store deler fettholdig mat). Sammen med resten av de kvasitrønderforkledde elevene i korridoren min, fremførte vi en egen versjon av D.D.Es udødelige "Rompa mi". Jeg spilte en rolle som smått hjernedød trønder, med stive ledd og delikat hoftevrikk, som akkompagnerte et rockeband med en melodica (av alle ting). Det blir sagt at jeg gjorde en god skuespillerjobb, men hvordan det gikk, sett bort fra dét, vet jeg ikke helt. Vi hadde're jaffal moro sjæl.

Omtrent 3 timer og 176 forslitte trønderklisjeer senere, sitter jeg nå og skriver på denne bloggen. Jeg føler at ting nå begynner å komme litt i gang her på tunet, sånn på ordentlig. I alle nesten.


Kjør pent. Mvh. Andreas.

2 kommentarer:

  1. Jeg syns du burde knipse et bilde av denne såkalte onde, trønderske tvillingbroren, så vi som ikke er der også kan se.

    SvarSlett
  2. Åååå, savner dine humoristiske og svært talentfulle skuespiller-innslag i hverdagen :(

    Enig med aleks. Legg ut et bilde :D

    Hilsen Margrethe =)

    SvarSlett